Еволюція аеродинаміки Формули-1: геніальна інженерія в умовах регламенту

Estimated read time 1 min read

У складному світі аеродинаміки Формули-1 інженери наполегливо розгадують нові методи, щоб обійти правила, спрямовані на обмеження певних ефектів, таких як турбулентність від болідів, що ускладнює гонку на близькій відстані. Занурюючись в інженерну мудрість, що проявляється на трасі, ми спостерігаємо постійні зусилля, спрямовані на підвищення аеродинамічної ефективності болідів Формули-1.

У 2022 році Mercedes став першопрохідцем, розробивши інноваційний підхід, який дозволив тонко обійти обмеження, щоб сприяти примусовому перенаправленню повітряного потоку навколо передніх коліс автомобіля за допомогою розумних змін у дизайні торцевої пластини. Хоча регламент 2023 року заборонив подібні трюки, срібні стріли спритно змінили тактику, прийнявши конфігурацію напіввідокремленого антикрила – тенденцію, яка з тих пір поширилася серед команд-суперників на піт-лейн.

Таке напіввідокремлене розташування передбачає стратегічне видалення частини закінцівки, щоб звільнити кінчики закрилків, що дозволяє створити викривлену аеродинамічну картину, в якій кожне закінцівка створює свій власний вихор, що впливає на загальний потік повітря боліда. Ця симфонія маніпуляцій з повітрям досягає нових вершин витонченості з інтеграцією горизонтальних вінглетів на деяких автомобілях, як, наприклад, на останньому передньому крилі Williams, які підсилюють ці витончено виліплені повітряні потоки.

Команда Williams скористалася цією можливістю, щоб переглянути дизайн свого дивізіону, перейшовши від передової клиноподібної форми до S-подібного профілю, гармонійно поєднавши його з низкою проактивних коригувань несучих конструкцій – лонжеронів, які підтримують цілісність системи крила.

Що стосується Aston Martin, то вони геніально вдосконалювали свою модель AMR24, збираючи воєдино еволюційний пазл, отриманий в результаті участі в декількох перегонах, з ключовими змінами, внесеними в переднє крило, підлогу і задній дифузор. Ці зміни, настільки ж тонкі, як і кожна з них окремо, підвищують конкурентоспроможність автомобіля завдяки покращеному потоку повітря під днищем – майстер-клас майстерності Формули-1.

У своїй невпинній гонитві за притискною силою Aston Martin переглянув концепцію 2022 року, яка включає в себе компонування бокових стійок у стилі рампи, що є прикладом того, як команди циклічно змінюються в аеродинамічній філософії, балансуючи між новими інженерними рішеннями та перевіреними методологіями. У поєднанні з яскраво вираженою лінією повороту та підвищеною середньою лінією, що веде до нижньої частини шасі, сукупний ефект цих змін спрямовує повітряний потік більш узгоджено, що в ідеалі призводить до кращої продуктивності на асфальті.

Аеродинамічна віртуозність команд свідчить про їхнє невпинне прагнення досягти максимальної продуктивності в рамках регламенту Формули-1.

Експерти-аналітики та досвідчені журналісти очікують, що перегони за оптимізацію цих делікатних аеродинамічних елементів і надалі залишатимуться ключовим полем битви у Формулі-1, підкреслюючи природу цього виду спорту як технічної шахової партії, що еволюціонує.

У міру того, як розгортатимуться ці технічні розповіді, шанувальники і експерти Формули-1, безсумнівно, будуть прикуті до еволюції дизайну, що з’являється гонка за гонкою, сезон за сезоном, коли кожна команда буде боротися на межі інновацій, щоб захопити ті невловимі частки секунди, які стоять між тріумфом і групою, що йде слідом за нею.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/alpine-and-williams-pursue-mercedes-inspired-f1-front-wing-idea/10597079/