Спільна спадщина автодромів у Формулі 1 та MotoGP

Estimated read time 1 min read

Паралелі між трасами Формули-1 та MotoGP тчуть багатий гобелен мотоспортивної спадщини, а кілька гоночних треків мають честь одночасно прикрашати календарі обох престижних чемпіонатів у 2024 році. Серед них такі бастіони швидкості, як Circuit of The Americas та історичний Сільверстоун, життєво важливі полігони для відпрацювання майстерності як пілотів Формули-1, так і гонщиків MotoGP. Ці місця подвійного призначення уособлюють сутність швидкості, точності та невпинного прагнення до досконалості.

У самому серці Техасу знаходиться Circuit of The Americas (COTA) – перша траса в США, призначена для змагань FIA та FIM, яка представляє собою інтригуюче дослідження на противагу цьому. У той час як блискучий рекорд кола Шарля Леклера у 2019 році в Формулі-1 становить 1м36,169с, звивисті повороти забезпечують значно інший темп для MotoGP, і Алекс Рінс у 2023 році встановив позначку 2м03,126с. Ця помітна розбіжність у часі проходження кола підкреслює особливі інженерні дива, які стоять за болідами Формули-1, спроектованими для агресивного проходження поворотів, що переосмислює фізику в складному першому секторі COTA.

Перетинаючи Атлантику до Іспанії, ми знаходимо автодром “Барселона-Каталунья”, який закарбувався в автоспортивній спадщині під час Олімпійських ігор 1992 року. Відомий своїм хвилеподібним плануванням і крутими поворотами, життєздатність автодрому залишається під питанням, оскільки його перебування у складі Формули-1 знаходиться під загрозою через майбутній Гран-прі Мадрида і завершення контракту з MotoGP у 2026 році. Чи залишиться ця шанована траса головною опорою, чи їй буде відведена інша роль в автоспортивній хроніці?

Міжнародний автодром Лосаїл у Катарі символізує зростаючу пристрасть до мотоспорту в регіоні, представляючи світові новаторські нічні перегони MotoGP. Гран-прі Катару в класі “Формула-1”, який через кліматичні умови проводиться в абсолютно різні дати, стикається з додатковим викликом – екстремальними температурами, які час від часу випробовують витривалість водіїв і машин на межі.

Траса Сільверстоун у Великій Британії, колиска першого в історії Гран-прі Формули-1, має довжину кола 3,6 милі, що відрізняє її від інших трас, де проводяться два чемпіонати, найбільшим розривом у часі між рекордами кола Формули-1 і MotoGP – приголомшливі 32 секунди. Але саме автодром Red Bull Ring в Австрії демонструє заворожуючий баланс між історією та сучасними вимогами до перегонів, будучи свідком комплексної реконструкції та відродження змагань Формули-1 та MotoGP.

В анналах автоспорту численні траси заслужили честь приймати змагання Ф1 і MotoGP, від Міжнародного автодрому Алгарве до священного асфальту Індіанаполіс Мотор Спідвей, кожна з яких вписала свою унікальну главу в літопис історії перегонів. Еволюція цих об’єктів, розвиток гоночних технологій та мінлива динаміка світових спортивних подій, безсумнівно, прокладуть шлях до приєднання нових арен до цього елітного списку, а існуючі арени витримають випробування часом і технологіями.

Поціновувачі автоперегонів та любителі швидкості продовжують насолоджуватися спільною історією та азартом, який дарують треки, що вміщують вершини перегонів на чотирьох та двоколісних транспортних засобах – за спадщину та майбутнє місць, що підживлюють світову пристрасть до високооктанового спорту.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/which-circuits-are-on-both-the-f1-and-motogp-calendars/10596944/