F1 Skid Plank Дискваліфікаційна драма на Гран-прі США

Estimated read time 1 min read

В Остіні, штат Техас, після Гран-прі США команди Mercedes і Ferrari зіткнулися з дилемою. У автомобілях Льюїса Хемілтона та Шарля Леклерка під час перевірки після перегонів було виявлено надмірно зношені захисні планки, що порушило технічні правила FIA. Востаннє така дискваліфікація була ще у 2018 році на Гран-прі Італії.

У понеділок після гоночного уїк-енду Хемілтон і Леклерк опублікували в Instagram фотографію, на якій зображені вони з безвиразними обличчями, натякаючи на їхнє розчарування через дискваліфікацію. Їхній спільний настрій підкреслив раптовий кінець їхнього Гран-прі.

Йдеться про статтю 3.5.9 e) технічних рекомендацій FIA. Це стосується товщини дощок під автомобілями, розроблених спеціально з міркувань безпеки, щоб запобігти дряпанню автомобілів по землі та потенційному отриманню несправедливої аеродинамічної переваги. Матеріал Jabroc призначений для зношування, але лише до межі. Перевірки після перегонів служать для виявлення будь-яких порушень цих специфікацій.

Процес перевірки FIA є ретельним, вивчаючи численні аспекти автомобіля, від ваги до зразків пального. Крім того, на деяких автомобілях проводяться вибіркові перевірки на відповідність усіх деталей технічним регламентам. В Остіні, окрім Гамільтона та Леклерка, такі автомобілі, як Перес, Норріс і Цунода, проходили різні перевірки.

Іноді ці випадкові перевірки виявляють невідповідності, як це було з Mercedes Гамільтона та Ferrari Леклерка. Документи про дискваліфікацію, прийняті обома командами, підтвердили точність вимірювань FIA, залишаючи командам мало місця для суперечок, оскільки правила чітко описують наслідки такого порушення.

Поєднання факторів — формат спринту вихідного дня, який обмежив час налаштування налаштувань, і сумнозвісне нерівне покриття траси на трасі Circuit of The Americas — сприяли такому незвичайному рівню зносу. Ferrari намагалася пристосуватися до вибоїстої траси, збільшивши клиренс своїх автомобілів під час тренувань, але цього було недостатньо, щоб запобігти надмірному зносу, поміченому після гонки.

Цей інцидент є нагадуванням про тонку межу, яку команди Формули-1 проходять між досягненням максимальних можливостей і дотриманням правил. Оглядаючись заднім числом, спортивний директор Ferrari визнав, що, можливо, вони повинні були допустити навіть більшу похибку в налаштуваннях, щоб уникнути дискваліфікації, натякаючи на постійну боротьбу між оптимізацією продуктивності та дотриманням правил.

Коли команди просуваються вперед, вони, безсумнівно, візьмуть до уваги цей досвід, щоб уникнути подібних пасток у майбутньому. Для Гамільтона та Леклерка дискваліфікація в Остіні є серйозною ціною невпинної гонитви за швидкістю у Формулі-1, де правила є такою ж частиною гонки, як і самі машини та пілоти.

(Підпис до фотографії: Льюїс Хемілтон і Шарль Леклерк зазнали несподіваних невдач на Гран-прі Сполучених Штатів через технічну дискваліфікацію. Фото: JIM WATSON/AFP через Getty Images)

🔗 https://theathletic.com/4990704/2023/10/23/why-lewis-hamilton-charles-leclerc-disqualified-us-gp-f1/