Вивчення динаміки команди Формули-1 Red Bull на тлі суперечок і дебатів щодо регулювання

Estimated read time 1 min read

У високооктановому світі перегонів Формули-1 дебати та суперечки можуть спалахувати так само інтенсивно, як і двигуни на трасі. Нещодавньою темою, яка викликала палкі дискусії, стали складні стосунки між Red Bull та її сестринською командою, раніше відомою як AlphaTauri. Генеральний директор McLaren Зак Браун був особливо відвертим, піднімаючи потенційні питання про складність існування двох команд під однією парасолькою.

Занепокоєння Брауна ґрунтується не лише на можливості спільного використання інтелектуальної власності внаслідок переходу працівників між Red Bull та її командою-партнером. Наслідки ширші, вони впливають на політичну динаміку спорту і навіть на хитросплетіння гоночних стратегій.

Однак, занурюючись під капот цієї суперечки, Лоран Мекієс, директор сестринської команди Red Bull, наводить переконливі контраргументи. У відвертій розмові з італійським виданням Motorsport.com Мекі впевнено стверджує про незалежність своєї марки у філософії дизайну. VCARB01, їхній останній суперник, не імітує свого колегу Red Bull з минулого сезону, згідно з твердою позицією Mekies. Уважні спостерігачі та технічні шанувальники запрошуються уважно вивчити деталі, щоб побачити розбіжності.

Звертаючись до багатовікової історії Формули-1, Мекіс нагадує, що мистецтво імітації є частиною спортивної тканини – команди часто дивляться на лідерів у пошуках натхнення. Проте він підкреслює важливу деталь: не існує двох однакових болідів Формули-1 у паддоку – це вуглецеві копії. Оглянувши конкурентів, він з гордістю зазначає, що їхні машини є більш індивідуальними, ніж RB19.

Ці заяви не є пухнастим піаром, а радше стратегічним заспокоєнням в умовах жорстко регульованого спорту. Мекіс запевняє нас, що Red Bull не зацікавлений у використанні “сірих зон” у регулюванні. Зрештою, у правилах чітко прописано, які компоненти дозволено використовувати спільно – практика, яка є досить поширеною у паддоку.

Тут з’являється нюанс в управлінні бюджетом Формули-1: недискримінаційні деталі, такі як коробки передач і компоненти підвіски, щодо яких регламент дозволяє співпрацювати, не є срібними кулями для перемоги в перегонах. Натомість, як ілюструє Мекіс, ці елементи дозволяють командам розподіляти бюджети на ті сфери, де витрати в доларах безпосередньо впливають на виграш у часі проходження кола. Команди, що знаходяться позаду, такі як Williams або Haas, не досягли проривного успіху, що свідчить про те, що ці спільні аспекти не є єдиними ключами до подіуму.

Мекіс представляє переконливу точку зору на наміри, що стоять за нинішніми правилами – заохочення економічно ефективної екосистеми, яка не змушує команди витрачати колосальні кошти, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Незважаючи на фінансові позитиви, власники команд залишаються прихильниками збільшення бюджетів з року в рік, і ця практика не є винятковою для його команди, а поширена в усій мережі.

Будь-які спроби змінити ці правила, припускає Мекіс, будуть спрямовані на те, щоб задовольнити одну із зацікавлених сторін, ризикуючи при цьому колективними інтересами спорту – сценарій, схожий на збиття зі шляху в стратегії.

Розглядаючи різкий стрибок результатів команди – з 10-го на 8-е місце в чемпіонаті – Мекіс применшує простий наратив про те, що перехід на підвіску Red Bull був магічним рішенням. Каталізатором, пояснює він, став сміливий і масштабний спринт з розвитку аеродинаміки, який тривав аж до фіналу сезону в Абу-Дабі. Це був ва-банк, який передбачав кардинальну ревізію деталей і приніс як конкурентні, так і фінансові плоди.

Таким чином, суть інновацій у Формулі 1 полягає не лише в тому, щоб очолити зграю, а й у тому, щоб мудро орієнтуватися в екосистемі спорту, як вважає Мекіс. Йдеться про стратегічний баланс між партнерством, правилами та розвитком, щоб гарантувати, що світло гострих відчуттів, конкуренції та технологічної величі Формули 1 ніколи не згасне.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/rb-f1-car-among-those-which-look-the-least-like-2023-red-bull/10587430/