Президент FIA Мохаммед Бен Сулайєм перебуває під слідством на тлі суперечок у Формулі-1

Estimated read time 1 min read

Складна тканина Формули-1 часто сплетена з високооктанових перегонів і періодичних спалахів суперечок, і, схоже, керівні структури спорту не є винятком з цієї драми. Важливою подією стало те, що президент FIA Мохаммед Бен Сулаєм опинився в центрі уваги через звинувачення у втручанні в хід подій після Гран-прі Саудівської Аравії 2023 року – перегонів, занурених у плутанину так само сильно, як і в конкуренцію.

Занурюючись у суть справи, повідомлення BBC Sport свідчать, що комітет з етики FIA проводить розслідування поведінки Бен Сулаєма. Ядром суперечки є низка подій, пов’язаних зі спірним покаранням, призначеним гонщику-ветерану Фернандо Алонсо. Згідно з заявами, президент FIA звернувся до свого віце-президента з питань Близького Сходу та Північної Африки шейха Абдулли бін Хамада бін Іси Аль Халіфи з проханням скасувати покарання, яке спочатку позбавило Алонсо його 100-го фінішу на подіумі.

Давайте відмотаємо час назад, щоб проаналізувати ключовий момент, який спричинив цю історію. На 18-му колі з 50-ти на автодромі Джидда Корніш Алонсо заїхав у бокси, щоб побачити п’ятисекундну санкцію за порушення стартової решітки. Тут на перший план виходять нюанси регламенту: згідно з правилами FIA, під час дії штрафу жодне обслуговування не дозволяється. Проте, надмірно завзятий механік торкнувся автомобіля домкратом – здавалося б, незначна дія, яка спровокувала сейсмічні коливання. Гоночний контроль запізно помітив цей рух, наклавши додатковий 10-секундний штраф, який опустив Алонсо з третього на четверте місце, задовго до того, як трофеї були підняті і розбризкане шампанське.

Команда Aston Martin, яка опинилася в центрі уваги, подала апеляцію і виграла її, посилаючись на “узгоджену позицію” між командами, яка суперечила застосуванню зазначеного покарання. Подальший перегляд протоколів піт-стопів спортивним директором FIA з одномісних автомобілів Стівом Нільсеном приніс командам ясність і, можливо, заспокоїв їх щодо того, що є “роботою” над автомобілем.

Для вибагливих поціновувачів “Формули-1” цей епізод може свідчити про те, що під полірованою поверхнею цього виду спорту протікають більші течії. Прихід Бена Сулаєма на посаду президента FIA в грудні 2021 року ознаменував собою перебування на посаді, яка не цурається розбурхувати пір’я. Його відкриті виступи за розширення сітки – зокрема, підтримка потенційного вступу команди Андретті, на який Ф1 наклала вето, – продемонстрували його готовність кинути виклик статус-кво.

Проте, його правління не було безхмарним. Сулаєм неприємно потиснув плечима Liberty Media, комерційному правовласнику Формули-1, через свої коментарі щодо оцінки вартості серії. Були також спорадичні розбіжності, такі як гострі мізогінні висловлювання, що з’явилися на минулому веб-сайті, що призвело до дезавуювання їх президентом, обережні дослідження ймовірних конфліктів інтересів, пов’язаних з такими відомими постатями, як Тото і Сьюзі Вольфф, а також навігація в бурхливих водах навколо звинувачень на адресу Крістіана Хорнера з Red Bull.

Хоча президент FIA оголосив про наміри відійти від безпосередньої участі у Формулі-1, сцена на подіумі в Бахрейні, де він прикрасив Макса Ферстаппена медаллю переможця, слугує м’яким нагадуванням про його тривалу присутність у великому театрі перегонів Гран-прі.

Забігаючи наперед, скажу, що шанувальники “Формули-1”, без сумніву, з цікавістю спостерігатимуть за тим, як розгортатимуться події навколо розслідування Бена Сулаєма. Якщо історія чогось і навчила нас про вершину автоспорту, так це того, що суть Формули-1 полягає не лише в колах на асфальті, але й у лабіринті наративів, які зумовлюють саме її існування.

🔗 https://theathletic.com/5316377/2024/03/04/fia-investigation-mohammed-ben-sulayem/