Боротьба Alpine за конкурентний темп у сезоні Формули 1 2023 року

Estimated read time 1 min read

Коли караван Формули-1 виїхав на розпечені траси Бахрейну та блискучі вулиці Джидди, привид сумнівів, який переслідував Alpine під час передсезонних тестів, отримав чітке підтвердження. Залишившись у хвості групи, Alpine виявився далеким від претензій на лідерство в середній лінії, до якого вони прагнули, переслідувані прокляттям мати найповільнішу машину в своєму арсеналі.

Дивно, але серед вихору реву та запалу боротьби “колесо в колесо“, Alpine Естебана Окона вдалося намалювати картину, яка на мить ввела в оману. Стартувавши на Гран Прі Саудівської Аравії на скромному 17-му місці, Окон завдяки вправному маневру проскочив повз болід Alfa Romeo Валттері Боттаса. Поява машини безпеки невдовзі згуртувала бойовиків, і Окон опинився серед динамічної сутички, яка включала Кевіна Магнуссена, Юкі Цуноду та Алекса Албона.

Пілот Alpine вправно орієнтувався на цьому полі бою, навіть доторкнувшись до порогу першої десятки. Однак Окон швидко розвіяв будь-які ілюзії щодо прогресу Alpine, пояснивши цей швидкоплинний підйом скоріше випадковим збігом обставин, аніж справжнім прогресом. Його фініш на 12-му місці став одночасно і свідченням його водійської майстерності, і звинуваченням справжнього темпу Alpine.

Пряма оцінка Окона – “швидше, ніж може зробити машина” – висвітлила розрив між можливостями водія і продуктивністю машини.

У спорті, де успіх визначається рішеннями, що приймаються за долі секунди, і мінімальним відривом від суперника, відставання Alpine викликає велике занепокоєння.

Ветерани Формули-1 та аналітики відзначили б, що відверте розуміння Оконом скрутного становища Alpine підкреслює усвідомлення командою свого поточного скрутного становища. Розриваючись між вродженою гоночною майстерністю Окона і недостатньо ефективним болідом A524, стає зрозуміло, що завдання, яке стоїть перед командою, є дуже складним. Як заявили в Ocon, справжня битва відбувається не на треку, а на заводі, просіюючи дані та інженерні рішення, які можуть повернути Alpine в боротьбу.

Гонщик також применшив будь-які припущення про те, що стратегічні маневри Магнуссена, покликані допомогти його напарнику по команді Haas, були сумнівними, натомість зосередившись на вимогливій природі перегонів Формули-1. Окон часто був прихильником твердості в розпалі змагань, і хоча хаотичні сцени позаду Магнуссена могли опосередковано піти йому на користь, не було жодних сумнівів у тому, що без таких високих стрибків Alpine просто вибивалася з темпу.

Попри всю драматичність і махінації, які притаманні Формулі-1, точка зору Окона проливає невблаганне світло на конкурентну ієрархію, що існує в цьому виді спорту. Поки такі команди, як Haas, реалізують сміливі стратегії, а інші покладаються на випадкові зустрічі та невдачі, такі команди, як Alpine, повинні подвоїти свої зусилля, переосмислити свої очікування і, що найважливіше, прискорити темпи розвитку. Забігаючи наперед, скажемо, що Alpine прагне не просто очок, а респектабельності та конкурентоспроможності, які є джерелом життєвої енергії для будь-якої команди Формули-1. Рішучість Окона домогтися відповідей на питання на заводі може стати тією іскрою, яка потрібна Alpine для відродження. Для ентузіастів та прихильників Формули-1 розгортання наративу кампанії Alpine 2023 року, безсумнівно, буде цікавим.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/ocon-racing-f1-rivals-showed-alpine-weaknesses/10586912/