Формула 1 розпочинає шлях до сталого майбутнього з метою нульових викидів вуглекислого газу

Estimated read time 1 min read

Формула 1 завжди стояла на передовій технологічного прогресу, часто слугуючи горнилом для інновацій, які не лише розвивають спорт, але й каталізують позитивні зміни в багатьох галузях. Її останній проект, спрямований на створення більш сталого майбутнього як для неї самої, так і для світу в цілому, цілком може стати її найбільш значущою спадщиною. У своєму прагненні досягти нульового рівня викидів вуглецю до 2030 року Формула-1 створює бачення, в якому 100-відсоткове екологічно чисте паливо буде використовуватися не лише на гоночних трасах, а й потенційно на дорогах загального користування.

Наразі світова Формула-1 використовує паливо E10, суміш з 10 відсотками відновлюваного етанолу, але навіть допоміжні серії, такі як Формула-2 та Формула-3, включили 55-відсоткове екологічно чисте паливо у свій сезон 2023 року. Цей прогресивний підхід ще більше посилиться у 2026 році, коли Формула-1 запровадить силові установки, що працюватимуть виключно на екологічно чистому паливі.

Як видовище спорту та розваг, що охоплює весь світ, Формула-1 перебуває під дедалі більшою увагою щодо впливу на навколишнє середовище. Хоча на самі гоночні автомобілі припадає лише 0,7 відсотка викидів вуглекислого газу в атмосферу, всеохоплюючий вплив інноваційних технологій може вийти за межі гоночних треків і, можливо, навіть сприяти зменшенню викидів від масштабних логістичних операцій, які відповідають за значну частину викидів вуглекислого газу в атмосфері.

У новому регламенті для трансформованих двигунів, який буде введено в дію з 2026 року, є кілька ключових змін:

  • Посилена електрична потужність: Силові агрегати наступного покоління будуть мати акцент на електричних елементах, особливо MGU-K, який буде генерувати майже втричі більше енергії, ніж зараз, зі 120 кіловат до потужних 350 кіловат.
  • Зменшення паливного навантаження: З 160 кілограмів у 2013 році до 100 кілограмів у 2020 році паливне навантаження продовжує зменшуватися і знизиться до 70 кілограмів у 2026 році, що відображає постійне прагнення до ефективності та збереження.
  • Економічна життєздатність: Буде введено обмеження на вартість двигунів, а технологічні компоненти, які не мають відношення до дорожніх транспортних засобів, такі як MGU-H, будуть скасовані, що свідчить про те, що спорт рухається синхронно з тенденціями автомобільної індустрії.

Екологічно чисті види палива самі по собі є дивом сучасної хімії. Ці види палива є вуглецево-нейтральними за своєю конструкцією, використовуючи вуглець, що вже є в циклі, замість того, щоб вводити новий вуглець в атмосферу. Джерела цього вуглецю варіюються від нехарчової біомаси до прямого уловлювання повітря і зеленого водню, отриманого в результаті електролізу води. Процес створення цих синтетичних видів палива є складним і вимагає складної лабораторної роботи, яка розширює межі хімії.

Себастьян Хірш, провідний радник bp з питань політики мобільності, підкреслив величезний вплив змін до правил 2026 року, які спричинили хвилю досліджень і, що особливо важливо, відокремили підхід спільної переробки, коли біосировина змішується з сирою нафтою, на користь незалежних нафтопереробних заводів, які можуть виробляти низьковуглецеве паливо швидше.

Від бензину з підвищеним вмістом біокомпонентів до біодизеля і навіть сталого суднового палива – діапазон і різноманітність зусиль, що докладаються, є колосальними. Наприклад, новаторські інвестиції команди “Мерседес Ф1” у розробку екологічно чистого авіаційного палива (SAF) дозволили вдвічі скоротити викиди вуглекислого газу під час авіаперевезень, що свідчить про практичний вплив цих ініціатив.

Більш широке значення переходу “Формули-1” на екологічно чисте паливо поширюється на їхню сумісність як “додаткових” варіантів, що позбавляє кінцевих споживачів від значних витрат на адаптацію, водночас сприяючи збереженню навколишнього середовища. Виробники пального, такі як Petronas, Shell, ExxonMobil, Gulf і Castrol (bp), які є ключовими гравцями в ланцюжку постачання пального для Формули-1, зацікавлені не лише в удосконаленні оптимального пального для високопродуктивних двигунів, але й у впровадженні змін на користь світового співтовариства.

Таким чином, Формула-1 – це не просто автоспортивна серія, це динамічний полігон для випробування майбутніх технологій, які можуть сформувати більш сталий спосіб життя. Прокладаючи свій шлях до “зеленого горизонту”, вона подає приклад, доводячи, що навіть спорт, який характеризується швидкістю та конкуренцією, може рухати вперед колеса екологічного прогресу.

(Адаптоване зображення: DARRON CUMMINGS/POOL/AFP через Getty Images; дизайн Eamon Dalton)

🔗 https://theathletic.com/5270385/2024/02/13/f1-sustainable-fuels-carbon-neutral/