Регламент Формули-1 2026 року відкриває нову еру гонок і технічних інновацій

Estimated read time 1 min read

У той час, як ландшафт Формули-1 готується до сейсмічних змін у регламенті силових агрегатів, що відбудуться у 2026 році, FIA представила попередній проект, який викликав бурхливе обговорення в автоспортивних колах. У той час як потужність гуркотливих двигунів V6 зменшиться з грізних 550-560 кВт до більш поміркованих 400 кВт (близько 535 к.с.), роль акумуляторів зросте з 150 кВт до надійних 350 кВт (470 к.с.), що знаменує собою справжній відхід від традицій, особливо за відсутності MGU-H.

Цікаво, що на тлі цієї перестановки силових агрегатів з’явилася нова гібридна система, яка, як очікується, пожвавить гонки “колесо в колесо”. В основі цієї інновації лежить механізм “push-to-pass” – інструмент, який тактично розподіляє енергію не рівномірно по колу, а на розсуд водія. Стаття 5.4.8 описує попередню архітектуру цієї системи, що включає “режим перевизначення“, який дозволяє водіям спрямовувати додаткову потужність, таким чином заграючи зі швидкістю до 355 км/год (220,5 миль/год).

Квінтесенцією цього кроку є система рекуперації кінетичної енергії (KERS) епохи 2009-2013 років, коли водії використовували додаткову енергію для боротьби за позицію або скорочення часу проходження кола. Однак правила 2026 року обіцяють ще глибший тактичний рівень, що спонукає водіїв розумно управляти своїми запасами енергії. Занадто ліберальне використання функції обходу може поставити під загрозу їхній енергетичний бюджет у майбутньому, перетворивши кожну гонку на складну стратегічну шахову партію.

Цей бурхливий котел інновацій стосується не лише сирої енергії та технічної майстерності, а є невід’ємною частиною мистецтва перегонів. Водіям та інженерам потрібно буде відпрацювати хореографію використання цієї системи, щоб максимізувати її потенціал, чи то в запалі дуелі, чи то в довгій грі на дистанції перегонів.

Крім того, цей перегляд регламенту викликав безпрецедентний рівень зацікавленості виробників, який не спостерігався з 2008 року. Audi та Ford через компанію Red Bull Powertrains прагнуть приєднатися до нинішньої лінійки постачальників двигунів, натякаючи на відродження конкуренції та інженерного різноманіття у спорті.

Інсайдерські джерела, такі як Autosport, доповнюють цей дискурс відкриттями про очікувану трансформацію шасі у 2026 році. Боліди Формули-1:

  • зменшать вагу на 40-50 кг,
  • стануть компактнішими, можливо, з колісною базою 3400 мм порівняно з нинішніми 3600 мм,
  • а ширина зменшиться до 1900 мм порівняно з нинішніми 2000 мм.

Також інтригує перспектива додаткового рухомого аеродинамічного обвісу, готового долати опір повітря на прямих ділянках.

Для ентузіастів, що стежать за цими розробками, суть Формули 1 залишається в її постійній еволюції. Цей регламент не просто переписує технічні інструкції, він має на меті переосмислити саму тканину перегонів, підкреслюючи епоху стратегічної глибини, технічної майстерності та захоплюючого видовища швидкості та ефективності. Оскільки ці зміни обіцяють трансформувати сітку, вони також запалюють дух вболівальників, які з нетерпінням чекають на рев, або, можливо, дзижчання, цієї нової глави в легендарній спадщині Формули 1.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/f1-2026-engine-regs-to-include-355km-h-kers-style-override-boost-system/10593072/