Макс Ферстаппен відзначає емоційну перемогу та прощається з Red Bull RB19 на Гран-прі Абу-Дабі

Estimated read time 1 min read

Макс Ферстаппен перетинав фінішну лінію Гран-прі Абу-Дабі, тріумфально закриваючи сезон Формули-1 феєрверками над головою, він був сповнений емоцій. Весь 2023 рік Ферстаппен був знайомою фігурою на подіумі переможців, але це була особлива перемога. Це була його 19-та перемога в сезоні, коли він отримав свій третій титул чемпіона світу. Ця гонка також знаменувала його останню поїздку на Red Bull RB19, транспортному засобі, який зараз вважається найдомінантнішим автомобілем в історії спорту. У сезоні 2024 року Ферстаппен сяде за кермо нової машини RB20.

Незважаючи на його стриману поведінку, у голосі Ферстаппена звучала нотка сентиментальності, коли він прощався з RB19 під час останнього повільного кола, визнаючи натовп і виконуючи святкові оберти. Навіть керівник команди Red Bull, Крістіан Хорнер, помітив емоційну вагу цього моменту для зазвичай стриманого гонщика.

З початку року було очевидно, що Ферстаппен і його напарник Серхіо Перес мають надзвичайний ресурс у RB19. Автомобіль майже завершив бездоганний сезон і побив рекорд найвищого коефіцієнта виграшу, який утримував McLaren MP4/4 з 1988 року. Автомобіль, який почався як еволюція попереднього RB18, виграв від значного зменшення ваги, ключове вдосконалення якого підкреслено від Ферстаппена.

Перехід від «товстого» RB18, який був на 20 кілограмів заважким, до скороченого RB19 став свідченням ретельних удосконалень, зроблених командою дизайнерів Red Bull. І хоча втрата ваги була вирішальною, усунення слабких місць, таких як керування на низькій швидкості, було не менш важливим для перетворення RB19 на універсальну потужну машину для сезону.

Прогрес суперницьких команд, таких як Mercedes і Ferrari, які пообіцяли внести кардинальні зміни в майбутньому сезоні, не завадив прогресу Red Bull. Навпаки, стабільність конструкції автомобіля Red Bull дозволила їм домінувати, тоді як інші постійно намагалися адаптуватися.

Незважаючи на стрімкий розвиток Red Bull, Хорнер припускає, що майбутні проекти в цьому виді спорту можуть почати імітувати RB19, особливо з огляду на обмежувальний характер правил Формули-1. Прагнення до досконалості триває; команди, включно з Red Bull, регулярно аналізують досягнення конкурентів для можливого включення їх у власні розробки.

Проте успіх автомобіля Формули-1 залежить не лише від передового дизайну. Усі компоненти мають взаємодіяти, найкращим прикладом чого є високоефективна система зниження опору (DRS) від Red Bull, яка задіяла кілька частин автомобіля. Примітно, що складні деталі конструкції підлоги автомобіля з ефектом ґрунту трималися в щільній таємниці.

У той час як Ферстаппену вдалося блиснути з RB19, Перес іноді виявляв, що суперечить цій машині, що розвивається, віддаючи перевагу стабільній їзді, на відміну від приналежності Ферстаппена до маневреного автомобіля, який легко проходить повороти. Незважаючи на це, команда залишалася згуртованою, вивчаючи відгуки та вдосконалюючи свої експлуатаційні показники, що є ключовими елементами для використання повного потенціалу автомобіля.

Завершуючи безпрецедентний рік, Red Bull націлилася на майбутнє. Оскільки вони на початку зосередилися на RB20, Хорнер визнав потенційне плато в рівні прогресу, який вони могли б досягти згідно з існуючими правилами. Тим не менш, команда просувалася вперед без самовдоволення, покращуючи свою вже успішну формулу в очікуванні невідомого наступного змагального сезону.

Майбутнє залишається невизначеним, але ясно одне – Red Bull встановила високу планку, і хоча повторення такого домінуючого результату не є поставленою метою, це, безсумнівно, мрія, оскільки вони готуються до викликів і змагань у 2024 році.

🔗 https://theathletic.com/5153053/2023/12/27/f1-rb19-car-red-bull/