Гюнтер Штайнер: у свідомості стратега Формули-1

Estimated read time 1 min read

Ґюнтер Штайнер – це ім’я, знайоме тим, хто слідкує за Формулою-1, а також багатьом, хто познайомився з ним завдяки популярному серіалу Netflix «Формула-1: Драйви, щоб вижити». Штайнер почав свій шлях у автоспорті з лагодження ралійних автомобілів і пройшов шлях угору. Нікі Лауда, легендарний пілот Формули-1, помітив його талант і привів його до команди Jaguar Racing у 2000-х роках. Зіграв значну роль у реструктуризації команди на сезон 2002 року. Однак наступного року він залишив Jaguar на тлі змін у керівництві команди.

Сага Штайнера про Формулу-1 на цьому не закінчилася. Коли Red Bull купив Jaguar, він повернувся в лютому 2005 року як директор з технічних операцій Red Bull Racing. Він не зупинився на F1; У квітні 2006 року він потрапив у NASCAR у Сполучених Штатах з Team Red Bull. Незважаючи на те, що він закінчив свою кар’єру в Red Bull у 2008 році, Штайнер залишився в Штатах, заснував власну компанію, а пізніше зробив значний внесок у дебют Haas F1 Team.

Станом на 2023 рік у Haas був складний сезон, який він завершив лише з 12 очками, незважаючи на оновлення в кінці сезону та досвід таких пілотів, як Кевін Магнуссен і Ніко Хюлькенберг. Напередодні Гран-прі в Мехіко Штайнер відповів на запитання вболівальників у розмові з The Athletic. Серед запитань він звернувся до того, чому Haas намагається перетворити кваліфікаційну швидкість на гоночні результати. Він зазначив, що ключовою проблемою є погіршення якості шин через відсутність притискної сили, а не продуктивність двигуна.

Коли його запитали про гоночні траси в США, Штайнер поділився своїми поглядами на придатність американських трас для Формули-1 і обговорив важливість командного духу та зосередженості вперед після невдач. Він також зазначив, що аеродинамічні показники є вирішальними для перетворення кваліфікаційного темпу в постійну гоночну швидкість.

Штайнер вибрав би Едріана Ньюі, якби йому дали вибір, за його здатність створювати виграшні автомобілі, і він говорив про труднощі перенесення характеристик аеродинамічної труби на реальну трасу. Що стосується угоди Concorde, він визнав її вплив на вирівнювання конкуренції в F1.

Зі збільшенням бюджету він покращив би технологію, досвід та інфраструктуру команди. При прийомі на роботу він цінує досвід і особистість, яка відповідає командній культурі. Значення призових для Haas і розподіл цих коштів також були предметами обговорення.

У легкі моменти Штайнер пожартував про те, що керівники команд змагатимуться між собою, і згадав свої дні з Red Bull у NASCAR. Він натякнув на перехід одразу після сезону до підготовки до наступного сезону та поділився своїми думками щодо місця спринтерських перегонів у Формулі-1.

Книга Штайнера «Вижити, щоб їздити» також була темою розмови, де він уточнив, що не з’ясовував історій ні з ким із залучених. Він шкодує, що не найняв Ніко Хюлькенберга раніше, і не визначився з ідеєю збільшення очок на нижчі позиції в таблиці.

Ця стаття, отримана від The Athletic, демонструє відвертий, прямолінійний стиль Штайнера та його глибоке розуміння технічних і стратегічних аспектів спорту.

(Головне фото Гюнтера Штайнера: Якуб Пожицький/NurPhoto через Getty Images)

🔗 https://theathletic.com/5157771/2023/12/26/guenther-steiner-f1-haas-mailbag/