Непевне майбутнє Макса Ферстаппена на тлі внутрішньої динаміки Red Bull

Estimated read time 1 min read

У той час як спільнота “Формули-1” переживає драму, що розгортається навколо Крістіана Хорнера, в паддоку вирують спекуляції щодо майбутнього Макса Ферстаппена в Red Bull Racing. У несподіваному повороті, який читається майже як шекспірівська гра влади, ми бачимо Ферстаппена, потужного гонщика, втягнутого у перетягування канату між його лояльністю до Гельмута Марко та відносинами з керівником команди Хорнером.

Навесні 2022 року, щойно завоювавши свій перший титул чемпіона Формули-1, кульмінацією якого став суперечливий фінал Гран-прі Абу-Дабі попереднього року, Ферстаппен взявся за перо, щоб підписати винятковий семирічний контракт з Red Bull. Це продовження, здавалося, наклало незгладимий відбиток на їхні взаємні зобов’язання. Угода, яку колись називали шедевром, гарантувала, що зірковий гонщик Red Bull та їхній новий двигун Powertrains, якому ледь не вистачило престижного знаку Porsche, очолять виклики, які стоять перед командою за новим регламентом.

Довготривалість цього контракту мала стратегічне значення. Присутність Ферстаппена обіцяла стабільність і магнетизм для залучення та утримання партнерства найвищого рівня, уособленням чого стало те, що Ford підтримав проект двигуна, що стало холодною втіхою для команди, коли домовленості з Porsche зазнали невдачі.

Перенесемося до 2023 року, коли три титули в активі і ще один виглядає ймовірним, кришталево чисте майбутнє стало каламутним. Сам Хорнер впевнено стверджує, що Ферстаппен залишиться в Red Bull, твердо заявивши: “У нього чудова команда навколо нього… Він відданий угоді до 2028 року“. Однак тон ледь помітно змінився після уїк-енду в Джидді. Непохитна впевненість поступилася місцем крихті вагання – “Ніколи не можна говорити “ніколи”, – визнав Хорнер, визнаючи сувору реальність спорту, де контракти іноді бувають такими ж міцними, як свіжий пісок пустелі, що розвіюється поривчастими вітрами змін.

Довгострокова перспектива “Формули-1” є невизначеною, оскільки нові виробники двигунів, такі як Red Bull Powertrains/Ford і Audi, готуються поборотися з традиційними постачальниками. Це прийдешнє “перезавантаження” ще більше ускладнює рівняння майбутнього Ферстаппена.

Спорт має циклічний характер, коли знакові гонщики часто покидають гніздо своїх команд у пошуках нових горизонтів. Історія яскраво закарбувала сліди таких міграцій – стрибок Шумахера з Benetton до Ferrari, перехід Алонсо з Renault, відхід Хемілтона з McLaren до Mercedes виблискують як ідеальні провісники ситуації, що склалася з Ферстаппеном.

Зараз, через десять років своєї кар’єри у Формулі-1, Ферстаппен є контрастною фігурою, порівняно з юним підлітком, який дебютував у Toro Rosso. Його амбіції та перспективи подорослішали – чемпіон часто виступає проти розширення календаря та зазіхань шоу-бізнесу, що проникають у спорт.

Ще більше ускладнює ситуацію перехід Хемілтона з Mercedes до Ferrari, який відкриває нові можливості, а оскільки Тото Вольфф цікавиться Ферстаппеном ще з 2014 року, двері в Mercedes для голландського вундеркінда прочинені. Однак Вольфф опинився у скрутному становищі – Джордж Рассел позиціонується як потенційний спадкоємець, а молодого Кімі Антонеллі швидко готують.

Проте, з’являється більш простий та інтригуючий варіант – Aston Martin. Якщо Алонсо вирішить піти, місце стане вільним. Під керівництвом Лоуренса Стролла та завдяки зростаючому альянсу з Honda, Aston Martin може запропонувати Ферстаппену конкурентоспроможну, зрозумілу та переконливу пропозицію, позбавлену політичної турбулентності, яка часто супроводжує великі команди, такі як Mercedes та його теперішнє місце проживання в Red Bull.

Зрештою, спортсмен Формули-1 калібру Ферстаппена прагне не лише мати найшвидший болід у паддоку, а й середовище, де його думка є першорядною, а його таланти найкраще використовуються для перетворення потенціалу на чемпіонський титул.

Коли ми переглядаємо розповіді, що розгортаються, стає зрозуміло одне: те, що ще кілька тижнів тому здавалося неможливим у Формулі 1, зараз мерехтить цілком реальною можливістю змін. Паддок чекає, затамувавши подих, щоб побачити, куди Ферстаппен спрямує своє майбутнє. Кожною своєю заявою і кожним мовчанням він змушує світ гадати – свідчення непередбачуваності як цієї людини, так і автоспорту, який виліпив його життя.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/why-aston-martin-could-beat-mercedes-in-f1-race-to-sign-verstappen/10587059/