Вплив змін у регламенті Формули-1 на обгони та управління шинами

Estimated read time 1 min read

Для тих, хто прагне бути в курсі останніх новин Формули-1, підписка на інформаційний бюлетень Prime Tire гарантує щотижневу дозу новин Формули-1 щосереди вранці. Інформаційний бюлетень надає глибокий погляд на цей вид спорту та його розвиток.

Оновлення технічних правил Формули-1 у 2022 році було зумовлене метою полегшити гонщикам обгони один одного. Цей аспект має вирішальне значення для того, щоб зробити перегони захоплюючими, оскільки він часто визначає, наскільки цікавою буде оцінена гонка. Автомобілі 2021 року, незважаючи на неймовірну швидкість, створювали занадто багато турбулентного повітря, що створювало проблеми для гонщиків, які намагалися обігнати, якщо тільки вони не мали вищої швидкості, як правило, завдяки новим шинам.

З новим регламентом сезону 2022 року втрата притискної сили, коли автомобіль відстає від іншого на 20 метрів, була значно зменшена – з 35% до всього 4%, що призвело до помітного зростання обгонів. Якщо порівнювати ті ж 22 гонки з попередніми роками, то обгони зросли на 30%, збільшившись з 599 до 785 успішних обгонів.

Однак у 2023 році обгін на трасі знову став складним завданням. Перші ознаки вказували на те, що водії намагаються їхати впритул за іншими, не допускаючи перегріву шин. Ця проблема змусила їх зробити крок назад, щоб охолодити свої шини, приділяючи більше уваги контролюванню температури шин. Тим не менш, деякі гонки, такі як в Катарі та Лас-Вегасі, були винятками через специфічні умови, які дозволяли більш агресивне водіння.

Керівник команди Mercedes Тото Вольфф відзначив зменшення кількості обгонів і віддав перевагу гонкам, де гонщики могли б постійно витискати з болідів максимум, як це було в Катарі.

Одностайне схвалення регламенту 2022 року всіма командами та гонщиками стало визначним моментом, і його ефективність одразу ж стала очевидною. Тому зменшення кількості обгонів у 2023 році стало розчаруванням.

Ніколас Томбазіс, керівник FIA з питань одномісних автомобілів, пояснив цей регрес постійним покращенням продуктивності команд, що дещо погіршило проблемний повітряний слід від автомобілів. Команди використовували певні прогалини в регламенті, які не були оперативно усунуті FIA, наприклад, ті, що стосуються переднього антикрила та гальмівних каналів автомобілів.

Томбазіс не передбачає жодних суттєвих дій з боку FIA щодо цього питання до наступної зміни регламенту у 2026 році. Однак він зазначив, що отримав цінні уроки для майбутньої нормотворчості і не очікує погіршення ситуації у 2024 році.

Один з головних викликів для гонщиків пов’язаний не лише з конструкцією автомобіля, але й з характеристиками шин. Навантаження на шини досягли безпрецедентного рівня, що призводить до їх деградації. Pirelli, постійно працюючи над вдосконаленням, розробила нову конструкцію шини, щоб вирішити проблеми, які виникли у зв’язку з розвитком автомобілів, що перевершили початкові очікування. Зменшення деградації шин залишається основною метою.

Проблема догляду за шинами відіграла значну роль у різниці в результатах між гонщиками, що особливо помітно на прикладі високих результатів Макса Ферстаппена, для якого догляд за шинами став меншою перешкодою через менший час, проведений у брудному повітрі.

Дискусія про обгони та управління шинами у Формулі-1 триває, а вболівальники та команди з нетерпінням чекають на оновлення, які можуть покращити гоночний досвід та конкурентоспроможність на трасі.

(Фото Оскара Піастрі та Джорджа Рассела з ГП Катару 2023 року, зроблене Мохаммедом Даббусом/Агентство Anadolu через Getty Images)

🔗 https://theathletic.com/5177355/2024/01/04/f1-overtaking-data-analysis-2024/