Регламент Формули-1 2026 року: Дебати про розмір колісних дисків тривають

Estimated read time 1 min read

Нещодавні дискусії навколо регламенту болідів Формули-1 2026 року викликали значний інтерес у автоспортивній спільноті, особливо щодо дискусії про розмір колісних дисків. Колеса болідів Формули-1, такі ж загадкові, як і функціональні, вміщують більше, ніж можна побачити оком. Вони відіграють важливу роль не лише в механіці автомобіля, але й в іміджі спорту та його відповідності інноваційним тенденціям в автомобілебудуванні.

Амбітні зусилля FIA щодо полегшення грізних автомобілів Формули-1 2026 року розглядалися як перехід на диски меншого розміру, тактика в нескінченному прагненні до швидкості та ефективності на вершині автоспорту. Однак ця ідея наштовхнулася на перешкоду, коли компанія Pirelli, єдиний постачальник шин для чемпіонату, висловила занепокоєння щодо практичних та комерційних наслідків такого рішення.

Давайте відмотаємо назад у 2022 рік, рік, який ознаменувався значним зрушенням з переходом від 13-дюймових до покращених 18-дюймових коліс у Формулі-1, дзеркальним відображенням споживчих автомобілів, які все більше віддають перевагу більшим дискам. Спорт став свідком значних змін не лише в естетиці, але й у динаміці шин та продуктивності автомобілів. Пропозиція повернутися до менших дисків так швидко після цих змін стала загадкою, яка здається контрінтуїтивною в контексті постійного наративу про прогрес і технологічну синергію між Формулою 1 і розвитком дорожніх автомобілів.

Побоювання Pirelli небезпідставні, враховуючи логістичні та фінансові наслідки перебудови їхнього виробничого процесу для пристосування до нового розміру дисків. Справа не лише у формах, матеріалах та машинах, але й у складному процесі тестування та вдосконалення цих шин на болідах Формули-1 – кропіткому завданні, яке заплановано на 2025 рік.

Більше того, зміна розмірів ободів покладе додатковий тягар на команди, які і без того борються зі складнощами, спричиненими новим технічним регламентом нової ери. Утримувати команди в конкурентній напрузі, не перевантажуючи їх, – ретельне балансування для спортивних регуляторів.

На нещодавньому засіданні технічного консультативного комітету за участі команд та FIA було досягнуто консенсусу щодо збереження 18-дюймового розміру обода. Це рішення, хоч і неофіційне, але, схоже, надає перевагу наступності та стабільності, а не зменшенню ваги, яке, за словами керівника Pirelli F1 Маріо Ізоли в розмові з Autosport, не буде настільки значним, як дехто може припустити.

Ізола проливає світло на більш широку картину, наголошуючи не лише на мінімальній економії ваги між запропонованими 16-дюймовими та вужчими 18-дюймовими дисками, але й на факторах, що впливають на продуктивність. Він посилається на підвищений ризик перегріву значно менших шин, що може поставити під загрозу продуктивність через менш ефективне розсіювання тепла – критичний аспект у високооктановому світі перегонів Формули-1.

Навіть в рамках обмежень 18-дюймового діаметру Pirelli прагне до інновацій шляхом точного налаштування розміру та профілю шини, потенційно пропонуючи більш витончену та ефективну шину, не відходячи від перевірених переваг більшого ободу.

Цей постійний діалог підкреслює ключовий аспект Формули 1 – це спорт, який працює на межі автомобільних технологій, де кожен міліметр і кожна мілісекунда мають значення. Рішення тут приймаються з прицілом на майбутнє, враховуючи вплив на швидкість, безпеку, видовищність і стійкість.

З наближенням Формули-1 до 2026 року ентузіасти з нетерпінням очікують на злиття гострої інженерії з гострими відчуттями перегонів Гран-прі. Колесо може здатися простим гвинтиком у величезному механізмі цього виду спорту, проте, як підкреслили Pirelli та FIA, воно є ключовим елементом, що рухає спорт вперед до нових вершин продуктивності та захоплення.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/f1-set-to-abandon-possible-switch-to-16-inch-tyres-for-2026/10587733/