Формула 1: Домінування Верстаппена та Новий Герой у Гран-прі Саудівської Аравії

Estimated read time 1 min read

Підписуйтесь тут, щоб щовівторка та щоп’ятниці отримувати свіжі новини Формули 1 прямо у вашу поштову скриньку з нашим ньюслеттером Prime Tire.

У шкільні роки завжди був такий учень – наполегливо домагався відмінних оцінок, непомітно випереджав усіх і вже встиг скласти досконалу промову для випускного. Можливо, це була особа, яка залишала аудиторію через 10 хвилин після початку тесту, здавши бездоганно виконану роботу. Макс Ферстаппен – саме така постать у Формулі 1 сьогодні. Чинний чемпіон здобув свою дев’яту перемогу поспіль на Гран-прі Саудівської Аравії, витончено долаючи трасу до першого місця на подіумі.

Навіть зупинка гонки через аварію Ленса Стролла не похитнула його позиції. Команда Red Bull забезпечила йому жорсткі шини, які він витривало контролював протягом 40-ка останніх кіл. Потреба обганяти Шарля Леклерка та Ландо Норріса на шляху до лідерства не зашкодила йому. Навіть його напарник по команді, Серхіо Перес, фінішував на другому місці з відставанням у 13,6 секунд.

Ферстаппен здобув свою 57 перемогу у кар’єрі та досяг 100-го подіуму у 188 стартах в гонках.

“Це 88 невикористаних можливостей для подіуму,” – прокоментував Ферстаппен після гонки. Власне, його і не дивує такий підхід у спортсмена, який так переконливо домінує у Формулі 1.

Розглянемо інші події на змаганнях у другому раунді Формули 1 2024 року.

Обличчя гонки – Оллі Бірмен

Гіанкарло Багетті переміг на Гран-прі Франції 1961 року при своєму дебюті у чемпіонаті світу, і був йому тоді 27 років. Однак дебют 18-річного Оллі Бірмена за кермом боліда Скудерії Феррарі не був таким урочистим, але він вразив усіх у Джедді. Після успішної апендектомії Карлоса Сайнца Бірмен став першим дебютантом за кермом Ferrari з 1972 року і здобув шість очок, фінішувавши на сьомому місці. Він зараз на десятому місці у чемпіонаті пілотів Формули 1, не набравши жодного очка у Формулі 2!

Бірмен зіткнувся з труднощами на треку. Повільні кола та вагання між гонщиками трохи дратували інших. Він боровся за 20-те коло, намагаючись обігнати Ніко Хюлькенберга. “Слухай, він так повільно їде”, – поскаржився Бірмен у радіомовленні. Однак, Сайнц, ймовірно, впорався б швидше.

“Він, здавалося, використовував свою батарею і енергію у правильних місцях, а я – не там, де треба, тому мені знадобилося кілька кіл, щоб все це зрозуміти”, – сказав Бірмен після гонки.

З іншого боку, Шарль Леклерк з Феррарі досяг другого подіуму у перших двох гонках сезону.

“Якщо поглянути назад на останні шість-сім місяців, ми – та команда, яка найбільше покращилася,” – зазначив Леклерк. “Ми поволі зменшуємо розрив. Звісно, він ще досить великий. Але якщо ми продовжимо працювати так, я впевнений, що питання часу, коли ми почнемо тиснути на Red Bull трохи більше.”

Льюїс Гемільтон першим привітав Оллі після його неймовірної їзди 🤜🤛

#F1 #SaudiArabianGP
Твіт від Формули 1

Команда McLaren змушена працювати на повну потужність

День для команди McLaren вийшов незвичайним. Оскар П’ястрі завершив гонку на четвертому місці, а Ландо Норріс – на восьмому, але є відчуття, що результати могли бути кращими. Наприклад, на 34-му колі П’ястрі намагався обігнати Гемілтона за п’яту позицію. Однак, через брак вищої швидкості McLaren, П’ястрі заклинило, коли він гальмував на першому повороті, дозволяючи Гемілтону знову зайняти позицію.

Це виявило критичну слабку сторону McLaren у Джедді: брак вищої швидкості та труднощі на останньому повороті, який є вирішальним для налаштування обгонів на першому повороті.

“Дуже розчаровують 20 кіл позаду Льюїса, але, так, я думаю, що це було максимально можливим для нас,” – прокоментував П’ястрі.

Крім того, команда зіткнулася з проблемами в суботу, коли ризикувала стратегією Норріса. Коли лідери зупинилися під час ранньої зупинки гонки на жорстких шинах, McLaren залишила Норріса на тривалому заїзді на середніх шинах, розраховуючи на пізній safety car. Він не з’явився. Норріс був змушений зупинитися пізніше через м’які шини і закінчив оборону Гемілтона на восьмій позиції, не зумівши обійти Бірмена перед фінішем.

П’ятрі не оптимістичний щодо шансів McLaren у Мельбурні, трасі з повільними поворотами, які зазвичай не відповідають сильним сторонам команди.

“Це те ж саме – те ж саме, що й минулого року,” – сказав Норріс про темпи гонки McLaren. “Mercedes, Red Bull і Ferrari випереджають нас на значну відстань.”

День Кевіна Магнуссена як жертви та героя

Настрій у Haas коливався цього вечора. Гонка Магнуссена була зіпсована двома штрафами. Перший був за спричинення зіткнення з Алексом Альбоном на 10-му колі – Магнуссен, здавалося, помилився розрахунками щодо позиції Альбона поруч з ним на першому повороті, змусивши Williams вдарити об стіну. Навіть Альбон назвав це “гоночним інцидентом”, але стюарди FIA наклали серйозний 10-секундний штраф на пілота Haas. Магнуссен отримав ще один 10-секундний штраф за виїзд за межі треку та отримання переваги у боротьбі з Юкію Цунодою. (Враховуючи покази повторів, це теж здалося жорстоким).

Незважаючи на 20-секундний штраф, данський гонщик продовжував захищати свої позиції на 12-му місці, наче все ще перебував у грі. Це дозволило його напарнику Ніко Хюлькенбергу створити відрив на 10-му місці, забезпечуючи критичні очки для Haas попереду Williams Альбона і максимально використовуючи складну ситуацію.

“Я цього не бачив, але мені сказали, що він дуже ризикував заради мене та команди, тримаючи всіх позаду,” – сказав Хюлькенберг. “Я віддячу цим же пізніше”.

“З боку Haas була велика гонка,” – сказав Альбон. “Я повинен сказати, що щодо стратегії, вони зіграли ідеально. Я сказав Ніко, що він повинен віддати Кевіну 50 відсотків свого бонусу за 10-е місце, тому що (Магнуссен) точно грав у командну гру.

“І це було неприємно. Це дивно, але Haas перетворився на ракету на прямих.”

Складний день для Mercedes

Mercedes також боровся з високою швидкістю у суботу, недолік, який фактично знищує можливості обгону на такій трасі, як у Джедді.

Незважаючи на подібний темп гонки з McLaren та Aston Martin, він не міг перевершити своїх суперників. Джордж Расселл старався, але фінішував за трисекунди позаду Фернандо Алонсо в боротьбі за п’яте місце. Оскільки Гемільтон дотримувався тієї ж стратегії пізнього піт-стопу, як і Ландо Норріс, його єдина справжня битва на останній стадії гонки була з пілотом McLaren та Оллі Бірменом попереду. Він не встиг обігнати жодного з них.

Mercedes завершує перші два тижні сезону на четвертому місці в конструкторській першості, при цьому залишається багато питань про нову машину та її нестачу налагодженості. Генеральний директор команди Тото Вулфф сказав, що відсутність злагодженості не пов’язана з дизайном меншого заднього крила машини.

“Відсутня налагодженість заходить далі, ніж кроки, які ми мали б з більшим заднім крилом. Є щось, чого ми не розуміємо,” – сказав Вулфф. “Ми швидкі майже в усьому іншому. У нас менше заднє крило, ми компенсуємо, що втрачаємо через повороти, але просто у варіантах високої швидкості ми втрачаємо весь час кола.”

ЗАЛІК ПІЛОТІВ (2-й раунд/24)

Новинка на 10 місці 🤩

#F1 #SaudiArabianGP
Твіт від Формули 1

Нотатки

  • Ще один тижневий тиждень

🔗 https://theathletic.com/5329004/2024/03/09/f1-saudi-arabian-gp-takeaways-verstappen-bearman-haas/