Зростання популярності Формули-1 в Америці

Estimated read time 1 min read

У спогади П’єра Гаслі про часи, коли Формула-1 не викликала особливого інтересу в американському суспільстві, майже не віриться, якщо порівняти їх з нинішнім вибухом популярності цього виду спорту в США. Якщо колись французький гонщик з гумором визнавав, що його плутали з гонщиком NASCAR, то сьогодні все кардинально змінилося: боліди Формули-1 з турбонаддувом стали новими об’єктами захоплення американців.

Оскільки автоспортивний календар з гордістю може похвалитися трьома Гран-прі США серед 24-х еклектичних етапів, не можна не помітити сейсмічного зсуву в позиції Формули-1 на території США. Хоча цей вид спорту завжди мав міжнародний вплив, Сполучені Штати залишалися кордоном, який, здавалося, не піддавався традиційним закликам Формули-1. Однак тепер, коли команди вирішили представити своїх щорічних претендентів на перемогу на американській землі, не можна заперечувати, що ситуація змінилася – і “Формула 1: Гонки на виживання” на Netflix частково завдячує цьому новому поклонінню.

Серіал “Гонки на виживання” став символом повороту “Формули-1” до розважального пакету, який резонує з різноманітною молодою аудиторією.

Розмірковуючи про культурний дух часу, Алекс Албон з Williams відзначає відчутні зміни в демографічній структурі вболівальників – тенденцію, яка відображається в його цифрових соціальних показниках, натякаючи на те, що зараз переважає привабливість покоління Z.

Але якщо пояснювати стрімке зростання популярності Формули-1 в Америці виключно видовищем на Netflix, то можна упустити з виду інші важливі фактори. В індустрії існує розуміння того, що ця підвищена інтрига – це складний наратив, який розігрується на кількох етапах, включаючи дивну роль пандемії COVID-19 у прискоренні споживання цифрового контенту.

На противагу постійному нарощуванню успіху “Гонки на виживання”, PGA Tour представляє паралельний всесвіт, де привабливість закулісних історій сподівається завоювати серця глядачів так само, як це вдалося “Формулі-1”. Гольф, який колись бачив, що його блиск тьмяніє після зменшення домінування Тайгера Вудса, віднайшов нове дихання в молодих харизматичних гравцях. Потенціал Netflix у перетворенні цікавості глядачів на прихильність до спорту можна побачити на прикладі таких серіалів, як “Повний розмах” (Full Swing).

На наших очах розгортається складний танець впливу, де документальні серіали, залучення соціальних мереж і живий досвід переплітаються, створюючи магнітне поле, що притягує непосвячених і цементує лояльність вже існуючих ентузіастів. NASCAR також чудово розуміє це завдання, запускаючи програми “Гонка за чемпіонство” та “Повна швидкість”, які мають на меті захопити різноманітну спільноту фанатів, що постійно зростає.

Остаточним свідченням впливу цих набігів на захоплення спортивними наративами є не лише цифри глядацької аудиторії, але й збільшення відвідуваності в день матчу, зростання кількості підписників у соціальних мережах та відчутний ажіотаж, який оточує місця проведення перегонів у день гонки. Як зазначив Коллін Морікава, ці серіали представляють спорт таким чином, що висвітлюють людські випробування, які стоять за видовищем. Вони забезпечують візуальний зв’язок з подорожами спортивних зірок, перетворюючи пасивних спостерігачів на пристрасних союзників спорту.

У світі “Формули-1”, коли серця американців починають битися в ритмі двигунів, очевидно, що “Гонки на виживання” та подібні спортивні документальні фільми є чимось більшим, ніж просто розвагою – вони є потужними каталізаторами культурного та комерційного зростання на вибагливому і насиченому ринку. Кінцеве мірило їхнього успіху виходить за рамки миттєвих рейтингів, фіксуючи щось більш тривале – незламний дух спорту та його здатність об’єднувати і надихати.

🔗 https://theathletic.com/5228280/2024/01/26/netflix-effect-f1-pga-tour-nascar/