Іспанський етап Формули-1 перенесено з Барселони на Новий мадридський автодром у 2026 році

Estimated read time 1 min read

Траса Барселона-Каталунья вже давно не є фаворитом Формули-1: вболівальники втомилися від тьмяних перегонів, а гонщики розчаровані мінімальними шансами на проходження. Навіть Льюїс Гамільтон критикував нині прибрану шикану в плануванні траси. Незважаючи на всі складнощі, гонщики настільки добре знають трасу з численних тестових сесій, що жартують про те, що можуть проїхати її із зав’язаними очима. На місці також були свої проблеми: трафік став головним головним болем, а учасники зіткнулися з палючою спекою і нестачею води минулого року.

23 січня 2024 року з’явилася новина, яку підтвердив Люк Сміт у своїх соціальних мережах, що у 2026 році Гран-прі Іспанії перенесуть з Барселони до нового місця проведення в Мадриді. Нова траса буде поєднувати міські вулиці та спеціально побудовані ділянки, простягатиметься на 5,47 кілометрів і матиме 20 поворотів. Прогнозується, що у кваліфікаційних заїздах автомобілі долатимуть трасу приблизно за 1 хвилину 32 секунди.

Реакція на новий мадридський автодром була неоднозначною, деякі глядачі порівнюють його з трасою, яка більше підходить для Формули E, ніж для Формули-1. Цікаво, що мадридський трек приєднається до зростаючого списку міських автодромів, поряд з Джиддою, Мельбурном, Маямі, Монако, Монреалем, Баку, Сінгапуром і Лас-Вегасом, що свідчить про те, що вуличні гонки стають важливою частиною ландшафту Формули-1.

Вуличні траси пропонують унікальний виклик, оскільки помилки суворо караються, але вони часто намагаються забезпечити захоплюючі перегони через притаманні їм конструктивні обмеження. З моменту придбання “Формули-1” у 2017 році Liberty Media зосередилася на тому, щоб принести цей вид спорту у великі міста, щоб скористатися зростаючою базою фанатів і підвищити рівень видовищності перегонів, як це було в Маямі та Лас-Вегасі.

Однак постійні автодроми також можуть слугувати цій меті, як це продемонстрував автодром Зандворт, який було модернізовано та поєднано з розважальною інфраструктурою, продемонструвавши модель для європейських змагань Формули-1. Генеральний директор Формули-1 Стефано Доменікалі підкреслює, що Гран-прі прагнуть запропонувати більше, ніж просто перегони; вони мають на меті створити свято, наповнене спортивними, розважальними та культурними подіями.

Незважаючи на ці амбіції, події на трасі залишаються першорядними. Якщо перегони не будуть захоплюючими, інтерес вболівальників може згаснути. Конкурентний баланс у спорті також може змінитися до 2026 року через нові правила та подальше запровадження бюджетного обмеження.

Мадридський автодром обіцяє унікальні особливості, такі як пологі повороти і тунельні ділянки, які допоможуть йому виділитися протягом 10-річного терміну дії угоди.

Контракт з Барселоною триває до кінця 2026 року, залишаючи відкритою можливість продовження ролі автодрому в календарі Формули-1. Хоча паддок може не сумувати за Барселоною, збереження традиційних європейських трас вважається життєво важливим для збереження спадщини Формули-1.

Зображення на початку статті належить Гільєрмо Мартінесу/Європа Прес через Getty Images.

🔗 https://theathletic.com/5222515/2024/01/23/f1-madrid-street-race-spanish-gp/