Ландо Норріс уникнув штрафу за фальстарт завдяки даним транспондера FIA

Estimated read time 1 min read

У хвилюючий момент, який міг легко змінити траєкторію перегонів, Ландо Норріс з McLaren зазнав тривожного спалаху на стартовій решітці. Вишикувавшись на багатообіцяючій шостій позиції, Норріс допустив миттєвий промах, занадто рано відпустивши зчеплення, що призвело до того, що його автомобіль нахилило вперед перед самим початком гонки. Цей фальстарт помітили не лише мільйони глядачів, але й його сусід по решітці, пілот Mercedes Джордж Рассел, який негайно повідомив про помилку по командному радіо.

Однак, несподіванка, яка, ймовірно, викликала колективне полегшення в гаражі McLaren, не призвела до того, що Норрісу не було винесено жодного покарання. Стюарди гонки заглибилися в інцидент і виявили дивовижну деталь, що лежала в основі їхнього рішення: транспондер FIA, прикріплений до машини Норріса. У минулі роки старт з місця можна було визначити лише неозброєним оком, але сучасна Формула 1 покладається на ці високотехнологічні пристрої, які відстежують точні рухи кожного боліда. Вони визначили, що висота стрибка Норріса не порушила допуски, а отже, не кваліфікується як старт з місця, гідний штрафу, відповідно до букви закону, статті 48.1 а) Спортивного регламенту Формули-1.

Зустрівшись після гонки з представниками ЗМІ, в тому числі з допитливою командою Sky Sports F1, Норріс відверто розповів про свій інцидент, визнавши, що його реакція була суто інстинктивною, і підкресливши, що він не отримав від цього жодної переваги.

Зрештою, у Формулі-1 навіть рішення, прийняте за частку секунди, може мати величезні наслідки, незалежно від того, чи відбувається воно в кімнаті стюардів, чи на трасі.

В історичному контексті Ландо не самотній у цьому досвіді. Зріз недавньої історії Формули-1 покаже, що і Валттері Боттас під час Гран-прі Угорщини 2020 року, і Себастьян Феттель на Гран-прі Японії 2019 року також уникнули жорстких санкцій за схожих умов. Ці випадки проливають світло на тонкі межі, в яких працюють команди “Формули-1” та їхні водії, демонструючи важливість точності в цьому виді спорту.

Незважаючи на цю драму на початку гонки і спробу скористатися ранньою машиною безпеки за допомогою стратегії поділу з напарником по команді Оскаром Піастрі, Норріс перетнув фінішну лінію на восьмому місці. Ця позиція, можливо, не відображає потенціалу, який він продемонстрував у кваліфікації, але ілюструє складні стратегічні рішення, з якими стикаються команди під час мінливої шахової дошки перегонів Формули-1.

Вболівальники, розмірковуючи над цією подією, нагадують собі про дедалі більшу роль технологій у спортивному суддівстві і про те, як іноді очевидне порушення може розчинитися в ефірі регуляторної толерантності. Для Норріса і команди McLaren це були перегони, позначені тим, що могло б стати переломним моментом, але зрештою стало “не питанням” завдяки холодній точності технологій.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/why-norris-didnt-get-a-jump-start-penalty-in-f1s-saudi-arabian-gp/10585804/