Вражаючий дебют новачка Олівера Бірмана у Формулі-1 на Гран-прі Саудівської Аравії

Estimated read time 1 min read

Коли пил влягся на високооктановому треку Гран-прі Саудівської Аравії, новачок-сенсація Олівер Бірман виділився серед гоночної еліти, замінивши хворого Карлоса Сайнса. Опинившись в центрі уваги після Вільної практики 3, Бірман отримав виклик не для людей зі слабкими нервами – подолання грізної траси Jeddah Corniche Circuit є завданням, яке поважають навіть досвідчені гонщики. Проте 18-річний британський талант продемонстрував виняткову майстерність, лише трохи не потрапивши в перестрілку в кваліфікації і завоювавши вражаюче P7 місце в головному змаганні.

У Формулі-1 Бірман вже подавав надії під час своїх перших виступів у складі Haas у 2022 році, взявши участь у двох сесіях FP1. Цей досвід, хоч і обмежений, став вирішальним у підготовці до несподіваного виклику, який чекав на нього в Haas – і, можливо, в Ferrari, – де він є резервним пілотом на сезон 2024 року.

Швидкісна шахова партія на трасі показала, як Бірман хоробро тримався проти таких досвідчених конкурентів, як Юкі Цунода та Ніко Хюлькенберг, що повернувся. Його холоднокровність і гоночна майстерність у другій половині гонки, яка часто є горнилом, де перевіряється сила духу гонщика, привернули пильну увагу в паддоку і привернули увагу до його здібностей.

Директор команди Haas Аяо Комацу не стримував своїх похвал, назвавши поведінку Бірмана в Джидді “дивовижною”.

Комацу, досвідчений спостерігач за гоночними талантами, розуміє масштабність досягнення Бірмана, враховуючи сумнозвісну складність траси та його мінімальний час підготовки. Проте, навіть незважаючи на цей видатний виступ, Komatsu дотримується виваженого підходу, розглядаючи свій модельний ряд на 2025 рік. Видатні результати Беармана в ролі дублера можна порівняти з потужним драйвом постійних учасників Haas Кевіна Магнуссена та Ніко Хюлькенберга, які разом вивели молоду машину Haas VF-23 в очковий залік на початку сезону.

Надійна оборона Магнуссена та фініш Хюлькенберга вказують на багатообіцяючий напрямок розвитку американської команди. Саме в цьому середовищі майбутнє молодого гонщика є складною головоломкою – одного багатообіцяючого таланту серед багатьох у спорті, в якому є лише двадцять заповітних місць.

Забігаючи наперед, Бірман повернеться до своїх зобов’язань у Ф2 в Мельбурні, з нетерпінням чекаючи чергового виклику у вищу лігу, в той час як Сайнс намагатиметься встигнути повернутися після операції. Кермувальник Ferrari Фред Вассер випромінює оптимізм, натякаючи на ймовірне повернення Сайнса. Однак у шаленому та непередбачуваному світі Формули-1 справжнім свідченням готовності є використання можливостей – і Бірман дав зрозуміти гоночному світу, що він не просто швидкоплинний запасний пілот, а майбутня зірка, яка закарбує своє ім’я на решітці на довгі роки вперед.

Поки ми чекаємо на гуркіт двигунів у Мельбурні, братерство Формули-1 пильно стежить за цією еволюціонуючою історією стійкості та стрімких злетів, де кожен поворот може ознаменувати нову главу у спадщині гонщика.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/haas-bearman-deserves-f1-chance-but-2025-seat-not-a-given/10586398/