Перспективи McLaren у сезоні Формули-1 2024 року

Estimated read time 1 min read

У міру того, як цирк Формули-1 вступає в сезон 2024 року, McLaren демонструє значні ознаки життєздатності, послідовно кидаючи виклик Mercedes у перших гонках в Бахрейні та Саудівській Аравії за позицію третьої найшвидшої команди на решітці, відстаючи лише від домінуючих сил Red Bull та Ferrari.

Незважаючи на доблесні зусилля, команда з Вокінга виявилася дещо обмеженою відродженням Ferrari, що завадило їй повторити частоту подіумів, якою вони насолоджувалися на останніх етапах сезону 2023 року. Привид минулого у вигляді постійних недоліків, таких як низька продуктивність на низькошвидкісних ділянках і відсутність максимальної швидкості, продовжує переслідувати команду.

Директор команди Андреа Стелла пролив світло на цю проблему, заявивши, що значного прориву можна очікувати “десь на шостій чи сьомій гонці” з появою першого великого пакету модернізації. Такі місця, як Майамі або Імола, цілком можуть стати стартовим майданчиком для вдосконалення технічного арсеналу команди.

Стелла в розмові з Еріком Юніусом розповів, що підвищення продуктивності вже на горизонті, а незначні оновлення очікуються до Гран-прі Австралії та Японії, проте він дещо стримує очікування, класифікуючи майбутні досягнення як мілісекунди.

Керівник McLaren залишається впевненим у своїй здатності витиснути подальший потенціал з нинішнього суперника, MCL38, але застерігає, що будь-які трансформаційні досягнення навряд чи відбудуться до модернізації. Цікаво, що Гран Прі Саудівської Аравії виявив розбіжності в підходах до налаштування обох машин – аномалію, яку вони розглядають за допомогою лупи, прагнучи точно визначити, чи може компроміс дорівнювати темпу.

Зрозуміло, що розуміння та максимізація MCL38 – це постійна робота, яка навряд чи призведе до революції за помахом чарівної палички, як у випадку зі Стеллою, але може додати ще одну десяту секунди до скарбнички їхнього часу на колінах.

Ентузіасти Формули-1 знають, що остаточна розстановка сил – це мозаїка, яка по-справжньому вимальовується лише в міру розгортання сезону. Майбутній Гран Прі Японії, з його скарбницею технічних поворотів і культовими прямими в Сузуці, може стати тим горнилом, яке перевірить справжній родовід претендентів на перемогу в 2024 році.

Заглиблюючись у тонкощі аеродинаміки, Стелла зазначає, що в той час як MCL38 може програвати час у тривалих поворотах, він демонструє маневреність у швидких проходах першого сектору, як це було в Джидді; вирішальна відмінність, яка лежить між сприйнятим домінуванням у притискній силі та реальністю перехідних поворотів проти тривалих.

Ландо Норріс і його кінь MCL38 блискуче ілюструють цю дихотомію у виконанні – балет швидких рефлексів, затьмарений напругою довгих поворотів. Це баланс, яким оволоділи такі команди, як Ferrari, що особливо помітно на прикладі майстерності Шарля Леклерка у фінальній секції Джидди.

Очікуючи на подальший розвиток гонок конструкторських розробок, одне можна сказати напевно: Прагнення McLaren посісти більш високі позиції в чемпіонаті, безсумнівно, залежатиме від ефективності майбутніх технічних оновлень та їхнього подальшого впливу на дві слабкі сфери, які наразі перебувають у центрі уваги: маневреність в низькошвидкісних поворотах та полювання за більш високими максимальними швидкостями.

Можна лише здогадуватися, чи вистачить очікуваного сплеску McLaren, щоб прорвати нинішню гегемонію Red Bull-Ferrari, але поки інженери McLaren працюють опівночі, вдосконалюючи як машину, так і стратегію, світ Формули-1 чекає, затамувавши подих.

🔗 https://www.autosport.com/f1/news/mclaren-targets-race-six-or-seven-for-first-major-2024-f1-upgrade/10587515/