Роздуми про сезон Формули-1 2023: домінування Red Bull і майбутнє перегонів

Estimated read time 1 min read

Більш ніж через місяць після останнього Гран-прі року в Абу-Дабі, передих для спільноти Формули-1 був недовгим, а майбутній сезон покликає трохи більше ніж через два місяці. Оскільки цей період відкриває самоаналіз у Формулі-1, коли команди та гонщики зважують перспективи на майбутнє на тлі уроків попереднього сезону, це також час поміркувати про довготривалу пам’ять про сезон 2023 року, який в Абу-Дабі назвали «не звичайним сезоном». Цей опис, хоч і відображає видатні досягнення, може переоцінити рік, у якому, незважаючи на його рекорди, не вистачало справжньої битви за титул.

Озираючись назад, 2023 рік запам’ятають як рік, коли Макс Ферстаппен і Red Bull Racing переосмислили домінування. Керівник команди Red Bull Крістіан Горнер назвав цей рік «роком єдинорога», згадуючи про сезон, коли Ферстаппен здобув 19 перемог у 22 гонках, в результаті чого команда здобула 21 перемогу з 22, результат, який вважався неймовірним за новими правилами Формули-1, спрямованими на посилення конкуренції. Рекорди цього року викликають порівняння з домінуючими сезонами McLaren у 1988 році та Mercedes у 2016 році, хоча Ферстаппен перевершив свого напарника з таким відривом, що жодного внутрішньокомандного виклику не було й у помині.

Однак це домінування стало проблемою для Формули-1, оскільки вона покладалася на відсутність напруги на передовій, щоб залучити вболівальників – на відміну від захоплюючого фіналу сезону 2021 року. Навіть Ферстаппен, незважаючи на те, що він і команда висловлювали свою наполегливу роботу, висловив роздратування, почувши голландський національний гімн настільки регулярно, що це стало жартом серед уболівальників. Виникають питання щодо збереження інтересу вболівальників до цього виду спорту до нормативних змін у 2026 році на тлі такої однобічності.

Що стосується решти сітки, 2023 рік відкрив очі. «Мерседес» і «Феррарі» вже переглядають свої підходи після того, як зрозуміли, що їхні поточні методи згідно з новими правилами не виправдані порівняно з «Ред Булл». Aston Martin, демонструючи вершини разом із Фернандо Алонсо, виявив, що є прогалина, яку потрібно подолати, щоб утриматися як лідери після завершення року п’ятим у загальному заліку. McLaren побачив відродження у формі, кинувши виклик Ферстаппену більше, ніж іншим командам у другій половині року, і сигналізував про багатообіцяючу траєкторію.

Говорячи про Алонсо, найстаріший пілот на стартовій решітці Формули-1 продемонстрував, що талант перевершує вік. Його відродження у віці 42 років як провідного конкурента принесло деякі з найбільш ~~пам’ятних моментів~~ 2023 року, зміцнивши його калібр і сигналізуючи про те, що його азартна гра з Aston Martin, можливо, починає окупатися, оскільки він прагне перемоги, щоб додати до свого списку.

2023 рік також був ключовим для Даніеля Ріккардо, чия кар’єра прийняла несподіваний підйом. Готовий до повернення, тепер його перспективи дивляться на потенційне місце в Red Bull на сезон 2025 року. Незважаючи на невдачу зі зламаною рукою, його виступ свідчив про повернення старого Ріккардо, особливо в Мексиці.

Політика Ф1 була такою ж бурхливою, як і гонки. Напруга між F1 і керівним органом, FIA, посилилася, пропозиції щодо розширення сітки та командні угоди перемішували горщик. Розслідування щодо Тото та Сьюзі Вулфф, яке швидко припинилося через одностайне несхвалення команд, продемонструвало постійні підводні течії розбрату в спорті.

Нарешті, рік ознаменував серйозний поштовх Формули-1 до Сполучених Штатів, незважаючи на відсутність значного протистояння за титул. Важкий старт у Лас-Вегасі зі скасованою тренуванням і порожніми трибунами врешті поступився місцем захоплюючій гонці, у якій, мабуть, перемогу здобув би Шарль Леклерк, якби не автомобіль безпеки. У той час як телеглядачі в Америці трохи впали, Гран-прі США в Лас-Вегасі та виробництво фільму Apple стали кроками на шляху зміцнення місця Формули-1 на ринку США.

У той час як Формула-1 наближається до 2024 року, сезон 2023 року встановлює складний етап із високою планкою Ферстаппена, складним суперництвом, політичними інтригами та стратегічними розширеннями — усе це втілює спорт у еволюції.

(Основне фото, на якому зображені Даніель Ріккардо, Макс Ферстаппен і Фернандо Алонсо: зображення люб’язно надані Кім Іллман, Деном Істітеном, Крісом Грейтеном через Getty Images; дизайн Рей Орр.)

🔗 https://theathletic.com/5157963/2023/12/29/f1-2023-season-year-recap/