Динамічний виклик автодрому Джидда Корніш у перегонах Формули 1

Estimated read time 1 min read

Коли караван Формули-1 прямує із залитої сонцем пустелі Сахір до загадкових прибережних обрисів Джидди, команди та водії стикаються з різкою зміною рельєфу траси, що є випробуванням як на пристосованість, так і на майстерність. Приблизно 1600-кілометровий переїзд з грубого асфальту Бахрейну на блискавичні смуги вулиць Саудівської Аравії знаменує собою різкий контраст у гоночному середовищі.

Автодром Джидда Корніш, що простягнувся трохи більше ста кілометрів від священного міста Мекки, омивається сяйвом Червоного моря і може похвалитися найбільшою кількістю поворотів – запаморочливими 27 поворотами – серед усіх трас у календарі Формули-1.

Описана Ferrari з ілюстративною подвійністю – частково величчю Спа-Франкоршам і частково звивистим викликом Монако – траса в Джидді – це надшвидкісна рукавичка, яка підштовхує водіїв до межі, де швидкість злітає в середньому до 250 км/год (155 миль/год). Перегони цих вихідних – це друга глава в оповіданні про 24 перегони в сезоні, і вона обіцяє стати захоплюючою історією.

Створення автодрому не обійшлося без певної частки драматизму. Критика щодо вибору Формули-1 лунала на тлі регіональних суперечок про права людини, дехто стверджував, що включення близькосхідних гонок, таких як Саудівська Аравія та Катар, може бути прикладом “спортивного прання“. Гран-прі Саудівської Аравії 2022 року відкинуло довгу тінь, коли ракетний удар неподалік сколихнув паддок і викликав занепокоєння з приводу безпеки, що спричинило тривалі дискусії серед гонщиків та авторитетних осіб. Тото Вольфф, керівник команди “Мерседес”, заявив, що присутність “Формули-1” може пролити світло на проблеми в регіоні.

Автодром Джидда Корніш, дітище відомих інженерів Тільке і команди Формули-1, з’явився як свідчення швидкого, інноваційного проектування. Амбіція полягала в тому, щоб відмовитися від нудності трас “Міккі Мауса” і прищепити відчуття азарту швидкими, стрімкими дугами, які вимагають максимальної віддачі від найкращих гонщиків світу. Вишукано зняті камерами на шоломах під час другої вільної практики (FP2) у п’ятницю, траса обіцяє захоплююче та емоційно насичене видовище.

У відповідь на заклик до безпеки без шкоди для гострих відчуттів, регулятори Формули-1 та FIA запровадили модифікації траси для покращення видимості та обмеження траси – стіни були зсунуті, з’явилися лінії шуму, а бордюри вирівняні, щоб зменшити ризики високошвидкісних прорахунків, подібних до аварії Міка Шумахера в 2022 році.

Стратегія, як завжди, буде мати вирішальне значення. Pirelli прогнозує потенціал для універсальної стратегії, в якій управління шинами коливається між C2 (жорсткими), C3 (середніми) та C4 (м’якими) гумовими сумішами, кожна з яких має свій власний баланс між зчепленням та довговічністю. Обгін в Джидді – це ціле мистецтво, особливо на підході до першого повороту, і стратеги повинні зважити на постійну можливість появи машин безпеки або червоних прапорів через обмеженість зони розгону.

З водійського сидіння, це історія постійної еволюції. Вони визнають нюанси мінливих умов Джидди – як нічна гонка під прожекторами змінює правила гри у порівнянні з денними тренуваннями, і як караюче поєднання швидкості та кількості поворотів не залишає права на помилку. Це, як писав Чжоу Гуанью у 2023 році, місце, де гонщики повинні невпинно “йти до мети“.

У той час як братерство Формули-1 готується до ще одного захоплюючого уїк-енду під арабським нічним небом, ми вкотре нагадуємо про унікальний коктейль політики, пристрасті та точної інженерії цього виду спорту. Автодром у Джидді, з його заворожуючим поєднанням швидкості та видовищності, – це не просто чергові перегони, це розповідь в рамках нюансованого сезону, перегорнута сторінка в літописі автоспорту.

🔗 https://theathletic.com/5318235/2024/03/06/f1-saudi-arabian-gp-jeddah-circuit-track/